Monday 25 April 2011

Performance Ebay Account so far...bukan Sofa korang duduk tuh

 Haluuu ebay seller Malaysia...:P

Ni aku nak share satu benda yang amat aku tereksaitet suda...Ade 5 acc ebay aku ngan en.Laki dh berstatus Powerseller. Aku heppi aku heppi...ehehe...syukran. Status Powerseller ni mmg susah sgt nak dapat memandangkan feedback polosi dan ebay polisi yang sentiasa berubah2, ikut suke dan mood diorang jer..so aku nak abadikan status aku kat sini sebagai kenangan... manelah tau kot nanti ter**** pulak.ups...xleh sebut!

Performance ini memang di nanti2kan oleh semua ebay2 seller. thank you ebay. Namun sebenarnya, kalo ikutkan bisnes trick di ebay, tidak dinasihatkan kita memberitahu yg kita ni powerseller, kerana ia akan mendatangkan persaingan di kalangan ebay2 seller dimana mereka boleh meniru apa yang kita jual sekaligus menjadikan saingan akan lebih kuat.

Anyway, ai nak tepek jugak kat sini sebagai kenang-kenangan...hehe bukan senang untuk mencapai tahap ini, bnyk pengorbanan dan dugaannya...:) tetapi jika anda bersabar dan yakin, hari ini pasti akan dtg juga.


acc ebay powerseller 1



 acc ebay powerseller2




acc ebay powerseller 3





acc ebay powerseller 4



acc ebay powerseller5


P/S: Sekiranya anda ingin create acc ebay lebih daripada 1, anda boleh guna nama org lain dengan keizinan, spt isteri/suami anda, saudara mara atau adik beradik anda. Manakala paypal pula, boleh linkkan dgn debit/credit card anda sendiri.


SYARAT KELAYAKAN UNTUK ANDA MENJADI POWERSELLER DI EBAY ADALAH:

1.  Sayarat yg pertama, sales korang mestilah maintain selama 3 bulan usd1000 ke atas dalam sebulan atau sales korang maintain 100 item keatas yang terjual dlm sebulan.


Average sales volume for each PowerSeller Level: A) 3 Month Requirement - Maintain the following monthly average for 3 consecutive months:
Bronze Silver Gold Platinum Titanium
Sales US$ 1,000 US$ 3,000 US$ 10,000 US$ 25,000 US$ 150,000
or
items sold 100 300 1,000 2,500 15,000

2. Syarat yg kedua paling penting sekali adalah DSR korang, kalo jatuh dari 98% tu harapan untuk powerseller adalah tipis, so apa yg korang perlu buat adalah naikkan dulu rating feedback tuh, nak tau macam mana nak naikkan? Kita bincangkan kemudian ok? 


Sekian,


DAPATKAN EBOOK EBAY!
https://bit.ly/3f0si9b

No comments: