Monday 14 March 2011

Baby sitter baru?

Arini hari pertama my two princess kena hantar kat baby sitter yang baru. Sebelum ni, aku ade maid indon, tp dh xnak pakai lagi, serik. Pastu aku hantar ke nurseri berdekatan. Masalah lain lak timbul, anak yang sulung sakit telinga, dr pakar Esa rejab kata, telinga dia berlubang disebbkan oleh masuk air bila swimming. Terkena jangkitan. So, aku risau sangat...dr suggest supaya dia di jaga dengan rapi, mandi jgn dengan air sejuk, elakkan selsema dan batuk, supaya telinga bernanah tak berulang. dan tidak di galakkan hantar ke Nursery coz lg senang kena jangkitan selsema pasal bebudak terlalu ramai. Aku ikut cakap dr tu.

Aku ngan En.Laki aku pon cube la cari baby sitter yg ada dekat umah aku, semua penuh...tp nasib baik ade akak jual goreng pisang ni suggest kat aku sorang akak ni, nama dia Julie... muda lg, umur dia baru 30an, cantik orangnya, lemah lembut, slim dan putih, biasalah mek kelate...hehehe
 Harap2 kali ni dia serasi dengan baby sitter tu...anak2 kak julie pon baik2, ade 2 org  girl umur 5thn, okla tu...boleh awan ngan anak aku...hehe

Biasanya tiap hari aku hantar dia ke sekolah dlm kul 8pagi, then ambil dia balik sekolah dalam kul 11.30pagi, then trus hantar ke baby sitter tu. Kalau aku x busy, biasanya dlm kul 3 aku dtg ambik, kalo aku busy ngan order, terutamanya hari Isnin dan Selasa, kul 6.30 baru aku ambil.

Kadang2 rasa rindu meluap kat anak, aku ambil diorg lebih awal...muahhhh rindu dia...

Inilah juga salah satu sebb kenapa aku lebih suka bekerja sendiri, bukan makan gaji..sebb utama adalah kerana aku lebih bnyk masa dapat di luangkan bersama anak2....
Kalao dulu, kul 7pagi keluar rumah, malam baru balik tgk anak, kul 8 baru balik...kesian kat anak2...tp sejak bisnes ebay, aku la kuli dan aku lah boss.

Aku bersyukur ke hadrat Ilahi kerana memberi peluang ini, untuk aku meneruskan hidup dengan selesa, tanpa paksaan dari sesiapa terumata Boss!

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.